A jövő fogászata

A jövő fogászati rendelőjeA digitális átalakulás és a technológiák fejlődése számos szakmában mélyreható változásokhoz vezet, a fogorvosé sem kivétel ez alól. Milyen változások várhatóak?

Mi garantálja a fogorvosi rendelők működőképességét, fenntarthatóságát?

A technológiák fejlődése valójában jelentős beruházásokat igényel, amelyekhez a tevékenységek összevonása valószínűleg elkerülhetetlenné válik. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a megfelelő képességekkel rendelkező szakemberek összevonása által teljes körű ellátást tudnak nyújtani a páciensek részére.

A fogászati láncok elve az 1990-es években franchise formájában jelent meg az Egyesült Államokban, de mára már Magyarországra is begyűrűzött. Manapság úgy tűnik, hogy ez a vállalkozási forma igazán működőképes lehetőség a fogorvosok kis számának és a feladatok automatizálásának szem előtt tartásával. A fogászati világ sem immunis a teljesítmény iránti igényre, hiszen a magas fenntartási költségek és a folyamatos eszközigény biztosítása komoly rentabilitást követel.

Amerikában már rég bizonyított a "Starbucks" üzleti modell. Egy már bevált módszer másolatát könnyebb is kivitelezni, mint folyton új rendszert alkotni. De vajon ez a modell általánosítható Európában is? El fog terjedni hazánkban is? Sokakat foglalkoztat ez a gondolat, amelynek kapcsán itt van például a fogászati turizmus kérdése.

Miért terjedt el a fogászati turizmus?

Egyre gyakoribb, hogy a fogászati problémákkal küzdő külföldi betegek határokon átnyúló módon találnak fogászati ellátást kedvezőbb áron ... Sokan vitatják ennek a megoldásnak a helyességét, de tagadhatatlanul csábító az olcsóbban elérhető minőségi ellátás. Több tízezer azon páciensek száma, akik protetikai munkára, vagy konzerváló kezelésre külföldre, főként Kelet Európába utaznak. Az implantátumok beültetésének referencia országa kétségkívül Magyarország, ahol alacsonyabb áron ugyanolyan minőséget nyújtanak a fogorvosok, mint nyugati kollégáik. A fogorvosok oklevelei egyenértékűek az Európai Unióban, de a magyar fogorvosi képzés gyakorlatának kiemelkedő színvonala nemzetközi hírű.

Adódik a kérdés, hogyan képes ellátni az amúgy is túlterhelt hazai ellátórendszer a külföldről érkező pácienseket?  A franchise forma és a digitalizáltság elterjedése erre is kitűnő megoldást kínál, garantálja a páciensek ellátásának nyomonkövetését és kezelésük magas színvonalát. A rendelői láncolat révén továbbá megelőzhető a hosszú várólistára kerülés, a hazai pacientúra mellőzése, a sürgős beavatkozás elhalasztása, vagy az adott szakterület hiányosságai.

Hogyan fog kinézni a jövő fogorvosi rendelője?

A korszerű, minden kényelmi szempontot figyelembe vevő felszereltségen túl a digitalizáció veszi át a főszerepet. A digitális átalakulás már folyamatban van, a nagyobb rendelők optimalizáltabb gyakorlata sugallja a fogorvosi rendelők jövőjét. A páciensek könnyedén bejelentkezhetnek kezelésre, követhető az ellátásuk, biztosítható az utánkövetésük. Mind a szakemberek, mind a betegek részére megkérdőjelezhetetlen előnyökkel bír a modern technológia alkalmazása, csakúgy a praxismenedzsment, mint a beavatkozások számítógépes támogatottsága révén.


A jövő fogászati klinikája.